"Siedem sióstr" Lucinda Riley

"MIŁOŚCI NIE OGRANICZA ODLEGŁOŚĆ 
ANI ŻADEN KONTYNENT,
OCZYMA SIĘGA GWIAZD".

"Siedem sióstr" to książka, która kusiła mnie już od bardzo dawna, szczególnie dlatego, że uwielbiam styl pisania autorki. Moja przygoda z twórczością Lucindy zaczęła się od "Róży północy" i po jej przeczytaniu wiedziałam, że nie skończę na tej jednej pozycji. Czy pierwszy tom sagi rodzinnej "Siedem sióstr" wywarł na mnie duże wrażenie ? Przekonajcie się ! 

W bajecznym zameczku nad brzegiem Jeziora Genewskiego wychowało się sześć sióstr, adoptowanych przez tajemniczego Pal Salta, mężczyzna nadaje każdej imię mitycznej Plejady. Po wejściu w dorosłość kobiety ułożyły sobie życie z dala od rodzinnego domu. Każda z nich jest inna i pochodzi  z innego zakątka świata, kiedy dowiadują się o śmierci ojca, wracają do domu w Szwajcarii. 
Niezwykły Pal Salt zostawia każdej z córek listy, które zawierają wskazówki na temat ich pochodzenia. Każda z kobiet ma prawo zadecydować, czy chce poznać tajemnice swojej przeszłości.
Bohaterką pierwszego tomu sagi jest Maja - najstarsza z adoptowanych córek Pal Salta. Kobieta postanawia skorzystać ze wskazówek pozostawionych przez ojca i wyrusza w podróż do Rio de Janeiro. Poznaje tam przystojnego pisarza Floriano, który z przyjemnością pokazuje jej uroki miasta i pomaga rozwikłać zagadkę przeszłości jej rodziny. 






 Tytuł oryginału: The seven sisters 
Wydawnictwo: Albatros
Licza stron: 544









Dążąc do poznania historii swojej rodziny Maja poznaje przeszłość swoje prababki Izabeli. Przenosimy się do roku 1927 Izabela Rosa Bonifacio córka bardzo bogatego brazylijskiego plantatora kawy, za namową ojca zaręcza się z arystokratą Gustavo, niestety nie darzy mężczyzny żadnym uczuciem. Osiemastoletnia Izabela, pragnie poznawać świat, podziwiać piękne dzieła sztuki i zakochać się naprawdę, ale wie że ślub z Gustavo na zawsze odbierze jej marzenia. Jednak troskliwy i kochający narzeczony zezwala na podróż ukochanej do Europy. Bel w tętniącym życiem Paryżu poznaje młodego zdolnego rzeźbiarza  Laurenta. Dziewczyna wie, że od tej pory jej życie nigdy nie będzie takie samo. Czy Izabela wybierze miłość do ukochanego zamiast bogatego i statecznego życia w Brazylii ? Jak historia matki i prababki Mai wpłynie na jej życie? 

Czytając "Siedem sióstr" odpłynęłam. Zatraciłam się w historii Pal Salta i jego córek. Najbardziej jednak urzekły mnie przeżycia prababki Mai - Izabeli. Uwielbiam kiedy w książce fabuła prowadzona jest dwutorowo - w czasie teraźniejszym i przeszłości. Jestem zachwycona tym, że mogłam poznać historię powstania słynnego pomnika Christo na szczycie góry Corcovado w Rio de Janeiro, co ciekawe autorka wplotła w ten wątek prawdziwe postaci, które zajmowały się jego projektem i budową. Lucinda Riley niezwykle plastycznie opisała także Rio oraz Paryż, co dało odczucie jakbyśmy naprawdę byli uczestnikami tamtejszych wydarzeń. Już nie mogę się doczekać kiedy dokończę czytać następny tom sagi, której bohaterką jest Ally, przenosimy się tam do śnieżnej Norwegii. Jeśli chcesz odkrywać tajemnice Pal Salta i jego córek, spędzić cudowne chwile w coraz to innych zakątkach świata, ta książka jest z pewnością dla Ciebie! 


Jeśli podobała Ci się moja opinia, skomentuj a ja chętnie zajrzę na Twojego bloga. Każdy komentarz jest dla mnie motorem do dalszej pracy. Pozdrawiam!

17 komentarzy:

  1. jestem zachwycona !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hipnotyzuje mnie ta okładka :D Treść też brzmi nieźle, więc muszę się za nią rozejrzeć!
    Ślicznie tu u Ciebie, będę wpadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale wydaje się naprawdę interesująca. Możliwe, że kiedyś po nią sięgnę by poznać tę historię :)
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  4. Już kilka razy miałam tę książkę w ręku w księgarni, jednak zawsze odkładałam ją z powrotem na półkę. Po Twojej opinii widzę, że jednak nadszedł na nią czas, tym bardziej, że są kolejne części:)

    Pozdrawiam,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję strasznie mi miło! Czekam na Twoje wrażenia po jej przeczytaniu :)

      Usuń
  5. O, nowy blog! Fajnie, że tu jesteś :D
    Serię tę mam na swojej liście chciejek i nieeee, wcale nie dlatego, że jest taka piękna, nieeeee...
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) seria jest piękna to fakt, ale i wnętrze super także nic tyko kupić i czytać :)

      Usuń
  6. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki po tej recenzji!! 😍😍 pozdrawiam zaczytanaolaakochaczytac.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie kusi ale to chyba nie jest pojedyncza książka prawda? Coś mi się wydaje że wyszło już kilka tomów i niestety ale boje się że te "Siedem sióstr" zamieni się w siedem tomów a nie wiem czy jestem gotowa na takie zaangażowanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak "Siedem sióstr" to seria, ale nawet sama autorka pisze na końcu, że każdą część można czytać w innej kolejności bo każda historia jest odrębna, ale napiszę o tym więcej podczas recenzji "SIOSTRY BURZY" także zapraszam, pozdrawiam !

      Usuń
  8. Mam w planach tę serię. Wydania są cudowne i słyszałam wiele pozytywnych opinii.

    Pozdrawiam i obserwuję,
    toukie z http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com 💘

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 bookinoman , Blogger